Thursday 26 September 2013

Inilah kerja Syiah di syria



Inilah kerja syiah pada kanak2 perempuan ini, mereka merasa seronok merantai kanak2 ini....
Memang benarlah nanti tentera al Mahdi akan memenggal kepala2 mereka kelak !!





Thursday 19 September 2013

Proton Saga BLM Jadi Remote Bom Di Syria

Malaikat Turut Berperang Bersama Mujahidin Melawan Rejim Syiah Assad






“(Ingatlah), ketika kamu memohon pertolongan kepada Tuhanmu, lalu diperkenankan Nya bagimu: Sesungguhnya Aku akan mendatangkan bala bantuan kepadamu dengan seribu malaikat yang datang berturut-turut”. (Surah Al-Anfal 10)

Ada kisah menarik daripada sukarelawan Hilal Ahmar Society Indonesia(Hasi) yang baru sahaja tiba di Syria dan membuat laporan di bangunan Dewan Dakwah Islamiah Indonesia(DDII) pada hari Selasa (11/12/2012). Abu Yahya, penyelaras sukarelawan Hasi menceritakan kisah seorang bekas tentera Bashar Assad yang bertaubat lalu bergabung dengan mujahidin.

Kepada bekas tentera itu, para mujahidin sempat bertanya kenapa para tentera Assad yang berjumlah 1500 orang di Jabal Akhrod tidak berani melakukan serangan terhadap mujahidin Syria yang hanya berjumlah 150 orang. Dari segi kekuatan (jumlah) dan persenjataan, mujahidin sangat lemah dari tentera rejim syiah Assad.

Mendengar soalan itu, bekas tentera Bashar Assad ini berasa hairan dan bertanya. “Siapa kata jumlah mereka sedikit? Kami setiap malam melihat kamu dengan berpakaian putih bergerak dari satu lembah ke lembah lain sehingga kami berfikir dulu untuk menyerang, “kata bekas rejim syiah Assad tersebut.

Kisah yang berlaku di atas bukan terjadi sekali itu. Cerita lain muncul ketika mujahidin hendak melakukan serangan terhadap konvoi 50 trak yang dinaiki tentera rejim Bashar Assad. Hingga pada satu tempat berlaku tembak menembak di antara mujahidin dengan tentera rejim Assad. Oleh kerana mujahidin memang sudah merancang serangan tersebut menyebabkan tentera Bashar Assad berundur.

Namun ketika serangan berlaku, tiba-tiba muncul kejadian di luar jangkaan mereka. Helikopter dan pesawat pejuang datang seperti hendak menyerang pihak mujahidin. Tentu mujahidin membuat kesimpulan bahawa ini bantuan dari pihak Bashar Assad untuk menyerang mereka. Kita ketahui bahawa sehingga kini mujahidin Syria langsung tidak mempunyai kelengkapan perang seperti pesawat. Mereka bertempur hanya melalut darat dengan persenjataan yang mundur jika dibandingkan dengan senjata milik rejim Assad.


Mengukur jumlah mujahid dan persenjataan yang terhad, komando mujahidin mengarahkan untuk segera mengosongkan tempat pertempuran dan masuk ke gunung-gunung untuk mengatur strategi. Satu keajaiban berlaku, ketika mujahidin sudah berundur, bunyi tembakan masih terus berlaku. Muncung dan desingan peluru seperti tidak berhenti walaupun tidak ada satu mujahidin pun berada di lokasi pertempuran tersebut. Komando mujahidin bertanya dalam hati, siapakah sebenarnya yang sedang berperang melawan tentera Bashar Assad. Dia kemudian memeriksa jumlah mujahid yang ada untuk memastikan jika ada mujahidin yang tertinggal dan melakukan serangan terhadap tentera Assad. Namun dari perkiraan tersebut seluruh mujahidin sudah masuk ke dalam gunung.

Hingga matahari terbit dan mereka yakin keadaan telah selamat, barisan mujahidin turun dari gunung dan terkejutnya apabila mereka melihat sebahagian tentera Assad telah terbunuh. Sebahagian yang lain mengalami luka parah akibat pertempuran hebat tersebut. Tentu kejadian ini menjadi seribu tanya bagi Abu Yahya, sukarelawan Hasi yang menghabiskan masa selama satu bulan di Desa Salma, daerah Jabal Akhrod, Syria dan mendengar kisah ini langsung dari mujahidin.

“Siapa pula yang berada di dalam pesawat dan helikopter untuk melawan tentera Syria?” diam Abu Yahya dengan seribu tanda tanya di depan para awak media yang juga diliputi kehairanan.

Subhanallah, inilah ayaturrahman yang muncul dalam Jihad di bumi Syam. Fakta yang menjadi bukti bahawa mujahidin tidak berseorangan. Mereka bersama Allah untuk berperang menegakkan Islam di Syria dan melawan kezaliman regim Syiah Nushairiyyah terhadap umat Islam. Semoga ini menjadi khabar baik bagi kemenangan mujahidin dan tegaknya Islam di Syria. Tentu jika kita mendengar kisah dari mujahidin, kita akan sangat faham siapakah bala tentera yang tiba-tiba datang membantu para mujahidin melawan tentera Assad.

“(Ingatlah), ketika kamu memohon pertolongan kepada Tuhanmu, lalu diperkenankan Nya bagimu: Sesungguhnya Aku akan mendatangkan bala bantuan kepadamu dengan seribu malaikat yang datang berturut-turut”. (Surah Al-Anfal 10)

Diterjemahkan dari sumber Islampos.com

Thursday 5 September 2013

Berita baik, akhirnya dia di tangkap juga.......

The good news continues to come.
Muwaffaq al-Ghazal, salah satu pemimpin agama syiah Alawi yang mengeluarkan fatwa bahwa dibenarkan membunuh wanita dan kanak-kanak Sunni telah ditangkap hari ini  oleh mujahidin di Syria. Alhamdulillah. 

Berita lama yang harus jadi renungan pada orang Islam


------------------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------------------------


Syiah di Yaman bukanlah Zaidiyah tetapi Imamiyah!




Tidak benar sama sekali Gerakan Houthiah tu Syiah Zaydiyyah, mereka sebenarnya pemberontak Syiah Imamiyyah yang disokong dan didanai oleh Iran. Kelompok ini turut bertempur di Iraq untuk membunuh Ahli Sunnah. Media-media dunia (bersumberkan Barat) sengaja melabelkan mereka dari kelompok Zaydiyyah yang sebenarnya aqidah yang berbeza sama sekali. Berdasarkan maklumat perbualan saya dengan pelajar Yaman sendiri hari semalam, beliau menyatakan Syiah di utara Yaman itu adalah Imamiyyah bukannya Zaydiyyah. Jika ada pun unsur Zaidiyyah pada mereka boleh dikatakan sebagai bekas Zaydiyyah yang telah bertukar agama kepada Imamiyyah hasil kejayaan dakwah Syiah Imamiyyah di sana.



Jika kita perhatikan Syiah Imamiyyah yang semuanya berwala' kepada Iran sedang berusaha mengepung Jazirah Arab dan sebenarnya sedang menuju untuk menjajah tanah Haram di Hijaz. Itu merupakan doktrin mereka dalam kitab Protokol Ayatullah Qom berdasarkan hadis-hadis "yahudi" mereka sebagaimana yang telah saya paparkan di blog ini. [ pada ruangan Mutiara Hadis Syiah.]

Umat Islam harus peka masalah ini. Kini mereka menguasai Iraq, Syria, Bahrain (lebih 70%) Kuwait (peratus yang besar), demikian dengan Oman, bahkan separuh penduduk UAE adalah orang-orang Iran yang bercampur dengan etnik Arab. Jika kita perhatikan ke arah mana mereka sedang menuju, sejelasnya ialah untuk menguasai Makkah dan Madinah. Sebab itu Iran begitu beriya-iya menyokong pergerakan mereka dan pergerakan di Saudi. Iran sendiri mengakui ribuan para intelijennya sedang menyusup di negara-negara Arab bagi tujuan ini. Asalnya Syiah di Yaman dari sebuah perkampungan kecil sahaja kemudian mula merebak menjadi satu kawasan yang besar kemudian mengasaskan tenteranya sendiri. Kerajaan Yaman pada mulanya memandang rendah terhadap risiko yang bakal dihasilkan oleh kelompok ini. Namun bila mana mereka sudah membiak dan mula mengadakan pemberontakan, kerajaan negara mula memahami bahawa mereka bertujuan menggulingkan negara mereka dengan bantuan luar dari Iran dan Iraq. Senjata-senjata mereka sememangnya datang dari Iran menerusi pelbagai arah negara Arab yang telah dikuasai oleh mereka. Kerajaan Yaman baru-baru ini telah menolak Menteri Luar Iran untuk mendarat di Yaman bagi membincangkan masalah tersebut. Lantaran itu media Iran sendiri menyiarkan berita bahawa Menteri Luar Iran, Manucher Mottaki meminta campurtangan Amerika disana untuk menekan Yaman supaya menerima diplomasi dari Iran. Rahsia persekongkolan Iran-Amerika di Yaman perlu mendapat perhatian kita semua bagi menyedarkan masyarakat.

Sikap kerajaan Malaysia / JAKIM yang masih tidak bertindak terhadap kumpulan-kumpulan 'anak-anak majusi' asuhan Iran di malaysia hari ini persis tindakan awal kerajaan Yaman itu. Sikap ini sangat merbahaya. Bayangkan markas-markas Syiah di malaysia, yang mula menguasai taman sri gombak dan merebak ke satu daerah gombak. Saya amat percaya selepas ini dengan jutaan dana 'khumus' Imam Mahdi mereka yang sedang disalurkan atas agenda menyebarkan Revolusi Khomeini ini akan membolehkan mereka menguasai beberapa kawasan strategik. Ketika itu, penganut Syiah akan memenuhi jalan-jalan raya untuk merayakan Karbala' dan hari-hari besar mereka. Apakah tidak mustahil dengan jumlah demikian, mereka akan berusaha untuk menubuhkan pasukan tentera dan akan memberontak terhadap kerajaan? Fikirkan sedalam-dalamnya, dengan mengambil contoh-contoh dari Lubnan, Iraq, Yaman dan apa yang sedang dialami oleh kerajaan Saudi hari ini.

Na'uzubillah min dzalika.
Sumber: http://tenteradajjal.blog



Mesir Beri Bonus 35 Juta Dolar AS Pada Polis untuk Kejayaan 'Bantai' Penyokong Mursi



KAHERAH, MESIR (voa-islam) -
Kementerian Dalam Negeri Mesir akan memberikan bonus puluhan juta dolar AS kepada para pegawai polis kerana kejayaan mereka "membantai" para demonstrasi penyokong Mursi yang hanya melakukan aksi duduk damai di Rabaa al-Adawiyah dan Nahda Square.

Surat kabar Al-Masry al-Youm melaporkan bahawa Kementerian Dalam Negeri Mesir akan memberikan bonus kepada polis sebanyak 35 juta dolar AS  untuk menghancurkan protes aksi duduk damai di Rabaa al-Adawiyah dan Nahda Square pada 14 Ogos lalu .

Surat kabar itu melaporkan bahawa 4.3 juta dolar akan diedarkan di antara pejabat  keselamatan Kaherah dan Giza, sektor keselamatan awam, Badan Keselamatan Negara dan Pasukan Keselamatan Pusat.

Selebihnya akan diberikan kepada polis dalam kementerian negara.

Beribu-ribu orang penyokong Mursi tewas dalam demostrasi aksi duduk damai untuk menyokong kembalinya Presiden Muhamad Mursi ke kerusi presiden setelah digulingkan oleh tentera Mesir 3 Julai lalu.

Setelah kejadian, Kementerian dalam negeri Mesir mendakwa mereka merampas ribuan senjata dari demonstrasi duduk tersebut meski fakta dilapangan tersebut hanya terdapat  mushaf-mushaf Al-Qur'an milik demonstrasi .

Kementrian itu juga berkata bahawa kem-kem protes  tidak  lagi dibenarkan, dan pasukan keselamatan akan bertindak dengan tegas terhadap para demonstrasi. 

Rafsanjani: Peluang Pemerintahan Kaum Syiah Alawit di Syria Sangat Tipis



IRAN (voa-islam.com) - Rabu (04/09/13)
Ketua Dewan Kebijaksanaan Pemerintah Iran, Hashemi Rafsanjani, dalam satu kenyataan lama mengatakan, kelangsungan kaum Syiah Alawit ( kerajaan Assad )dalam memerintah sangat tipis.
Hal ini disampaikan saat pertemuannya dengan Menteri Petroleum Iraq sembilan bulan lalu. Namun, laman rasmi Rafsanjani menerbitkan pada Rabu semalam, di mana menimbulkan pelbagai soalan tentang penerbitan kenyataan tersebut pada saat merebaknya kemarahan barat di atas penggunaan senjata kimia oleh Rejim Syria.
Sebuah laman Iran juga menerbitkan rakaman suara yang merupakan kenyataan dari Rafsanjani yang menegaskan bahwa Rejim Syria tanggungjawab diatas penggunaaan senjata kimia terhadap rakyatnya. Namun hal itu dibantah oleh Jubir Kementerian Luar Negri Iran, Marziya Afkham, yang menyampaikan penyelewengan kenyataan Rafsanjani. [Usamah / imo]

Presiden Iran Rohani Ucapankan Selamat Hari Raya Kepada Seluruh Yahudi


Presiden Iran, Hassan Rohani, pada hari Rabu (04/09/13) mengucapkan selamat kepada seluruh Yahudi pada kesempatan hari raya Rosh Hashanah.
Pada halam berbahasa resminya di Twitter, Rohani berharap Rosh Hashanah jadi hari yang mulia dan diberkahi buat umat Yahudi. Hari raya tersebut di mulai saat tenggelamnya matahari pada hari Rabu. Rohani menyertakan foto sinagog Yahudi di Teheran.

Rohani terpilih menjadi presiden Republik Iran pada pilihan raya umum bulan Jun lalu. Tweeter Rohani tersebut menjadi kontroversi luas dan mengundang banyak tafsiran para analisisi terhadap politik di Iran.  Pengarah dalam program Timur Tengah di Markaz Woodrow Wilson, Haleh Esfandiari, berkata, "Kami belum pernah melihat mesej seperti ini semenjak sistem monarki di Iran" tutur Haleh. 

Iran Syiah Tak Ingin Dengar Azan Asar & Isya Dikumandangkan di Basrah, Irak

IRAK (voa-islam.com)  Kamis (05/09/13) Harokah Tahrir Al-Janub di kota Barsah, Iraq, mendedahkan kecenderungan Iran melarang azan Asar dan Isya di bandar yang melibatkan campur tangan Iran secara meluas dalam urusan dalamannya.
Setiausaha Agung gerakan tersebut, Awadh al-Abdan, melalui akaun Twitternya menyatakan, "Iran menyampaikan mesej kepada militia-milisinya di Iraq bahawasanya ia tidak ingin mendengar azan Asar dan Isya dikumandangkan di kota Basrah" tutur Awadh.
"Saya bersumpah demi Allah, setelah itu dilaksanakan di Basrah, mereka akan mengumumkannya di seluruh ibukota Arab" ujar al-Abdan.
Harokah Tahrir Al-Janub adalah Organisasi Iraq yang dibentuk di Basrah dan bertanggungjawab membebaskan Al-Janub dari pasukan penjajah. Tujuan gerakan ini juga menentang misi Iran memecah-belah kesatuan Iraq.

Ratusan Muslim Belanda Tinggalkan Hidup senang dan Keluarga Harmonis demi Jihad di Suriah


AMSTERDAM, BELANDA (voa-islam.com) -Meninggalkan kehidupan yang selesa dan keluarga yang harmoni demi membantu kaum Muslimin yang dibantai secara tak berperikemanusiaan oleh rejim Nushairiyah Bashar Al -Assad , membuat ratusan Muslim asal Belanda meninggalkan negara itu menuju ke Syria untuk melakukan jihad melawan pasukan rejim pemerintah Syria.

" Melindungi saudara Islam dari tentera Assad ... memberikan satu kepuasan, " kata Abu Fidaa  seorang Muslim Belanda yang bergabung dengan mujahidin di Syria , dalam sebuah e - mail kepada akhbar Volkskrant sebagaimana dikutip oleh Berita Belanda pada . .

Dalam siri e - mel tersebut , Abu Fidaa mengatakan ia berperang melawan rejim  syiah Assad di Syria bersama dengan 100 hingga 150 Muslim Belanda.

" Kami menempatkan di beberapa lokasi dengan saudara -saudara kami dari negara lain untuk memudahkan integrasi, " tulisnya.

"Saudara -saudara yang lain datang dari Belgium, Jerman , Kanada dan Rusia."

Abu Fidaa menyangkal laporan bahawa mereka menjadi para pejuang yang dibayar, dia mengatakan bahawa para mujahidin membiayai diri sendiri untuk perjalanan mereka ke Syria.

"Kos tiket penerbangan , hotel, dan teksi hanya beberapa ratus euro. Dan tinggal di sini sangat murah, " tulisnya.

" Kami mendapat jumlah saraan bulanan yang lumayan dan jika anda terlibat dalam pertempuran dilapangan anda biasanya mendapatkan bahagian dari harta rampasan ( Ghanimah -Red ) . "

'"Apa gunanya laki -laki muda yang tidak ingin berperang?" soalnya .

"Jika anak-anak muda tersebut telah direkrut , itu adalah berkat hasil dari perang Barat barbar  di negara -negara Muslim . Bertahun -tahun gambar yang telah kami lihat di Iraq dan Afghanistan telah menanam kerinduan untuk berjihad dalam hati kami. "

Lebih dari 93.000 orang telah tewas dalam dua tahun pertempuran antara rejim syiah Assad dan rakyat pembangkang di Syria.

Pertempuran tersebut telah memaksa lebih dari satu juta warga Syria meninggalkan rumah mereka ke negara -negara jiran di samping dua juta lain di negara itu yang tidak mempunyai tempat tinggal.

Ribuan mujahidin asing dipercayai telah bergabung bagi  melawan rejim Assad di Syria.

Pemuda Muslim tersebut mengutuk Barat kerana mengabaikan pembunuhan warga awam Syria di tangan pasukan Bashar selama dua tahun terakhir.

" Kita tahu barat akan menghabiskan semua wang , menggunakan setiap teori konspirasi yang mereka mampu... bagi memerangi kaum muslimin dan mujahidin di Syria yang telah memilih Syariah dan bukan demokrasi, " tulisnya.

" Kita telah melihat ini di Afghanistan , Yaman, Waziristan , Somalia , Mali . Kami berharap konflik ini juga akan datang ke Syria ketika Bashar Al -Assad telah jatuh. "

"Sebagai seorang Muslim anda mesti ingat setiap masa iaitu anda mempunyai banyak musuh Islam yang akan   menyerang bila-bila masa , " tulisnya.

"Lihatlah apa yang terjadi antara Bosnia dan Serbia yang sebelum ini hidup dalam damai selama bertahun -tahun.

" Di Belanda Wilders telah diberi podium di arena politik untuk membuat sebahagian kenyataan rasis . Kami menyarankan umat Islam untuk serius berfikir tentang berhijrah ," katanya.

Tinggal beribu-ribu batu jauhnya dari rumah mereka, mujahid muda tersebut menafikan bahawa perjalanannya ke Syria adalah akibat dari masalah psikologi.

"Umat Muslim di barat yang lemah dan tak berdaya akibat cinta dunia memerlukan bantuan psikologi , bukannya kami...malah berjihad di Syria mempunyai kesan terapi " katanya.

" Lebih aneh lagi , ialah setiap kali kami berjaya membunuh tentera syiah maka kami akan merasakan satu kepuasan tak terhingga kerana dapat membunuh tentera syiah yang kejam menzalimi saudara2 kami di Syria !!  tegas nya dengan penuh semangat.''

Sunday 1 September 2013

Kubur besar ratusan Hizbul-syaitan

Kubur besar ratusan Hizbul-syaitan didapati di Syria
Artikel asal didalam bahasa Inggeris
Diterjemah oleh : Azmi Jihad.





Satu laporan dari pembangkang Syria pada Selasa mendedahkan bahawa mereka telah menemui kubur besar ratusan Hizbul-syaitan yang meninggal dunia semasa menentang pasukan pemberontak. Mayat mereka dikenali dari kad ID dan dokumen pengenalan  telah dijumpai dari beberapa tentera upahan. Pengebumian mereka telah di jalankan dalam usaha Hizbul-syaitan bagi mengelakkan dari di ketahui media dan para Mujahideen. "Kami telah menemui beberapa kubur besar di mana mayat pejuang Hizbul-syaitan telah dikebumikan selepas pertempuran di wilayah Syria."Beliau menambah, "Kuburan ini mempunyai dua tujuan buat Hizbul-syaitan;  yang pertama ialah bagi mengelakkan kemarahan keluarga si mati dan mengelakkan tindak balas masyarakat di Lubnan diatas kematian yang banyak, dan yang kedua ialah untuk menyembunyikan saiz sebenar kerugian mereka kepada Mujahideen untukSyria.



Menteri Lubnan Fayez berkata, beliau akan memusnahkan Kaabah demi Bashar al-Assad, Astaghfirullah !!!

Artikel asal didalam bahasa Inggeris
Diterjemah oleh : Azmi Jihad






Jabhat Al Nusrah pada Sabtu 17 Ogos, 2013Lebanon:
Bekas Menteri Lebanon, Dr Fayez Syukur sraha dalam satu wawancara yang mengejutkan mendakwa bahawa dia akan menghancurkan Kaabah, rumah ALLAH demi Bashar al-Assad.  Fayez ialah pengasas Parti Baath dan juga menjadi Menteri selama 7 tahun.  Fayez dalam satu wawancara untuk "OTV" berkata bahawa dia sanggup berbuat apa saja untuk Presiden Syria  Basyar Assad termasuk merobohkan Kaabah. Beliau juga menyatakan, "Kaabah dibina dari batu-batu dan nilai manusia adalah lebih daripada itu daripada gunung dan batu-batu".  Terdahulu, beliau juga mendakwa memusnahkan gunung Israel (جبل صھیون) dalam kasih  kepada Bashar al-Aassad.  Pemberita mengajukan soalan bahawa Makkah Mukarrama adalah tempat yang suci dan kita tidak boleh berkata seperti itu. Dalam jawapannya, Fayez berkata, "Ok lah, anda  anggap saja yang saya mahu untuk memusnahkan tempat agama saja...".  Beliau juga mengancam untuk memusnahkan Riyadh dan Jeddah jika apa2 berlaku pada Bashar al-Assad.

sumber: http://www.thenewstribe.com/2013/08/14/would-destroy-kabbah-for-bashar-al-assad-fayez/

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...