selamat


I made this widget at MyFlashFetish.com.

"kata Prof.Dr.Sheikh Yusuf Al-Qaradhawi dalam kitab karangannya Fiqhul Jihad "Menggunakan internet untuk menyampaikan maklumat Islam,menyampaikan suara Islam dan memperlihatkan Islam merupakan SATU JIHAD UTAMA"
www.tips-fb.com

Saturday, April 9, 2011

Zikir Malaikat

Assalamualaikum sahabat2 sekalian...mg sentiasa dalam rahmat Allah..
entry kali ini saya nak share satu petua...agar dimudahkan urusan..

Ada masa nanti saya share sedikit cerita berkaitan Zikir Malaikat ni ye,...berkejar nak balik shah Alam ni..

Selasa, 12 April 2011
Alhmdulillah segala puji bagi Allah diatas kurniaanNya yang tak terhingga..
Syukur..masih lagi diberi nikmat Iman & Islam..Mudah-mudahan Allah tidak membolak balikkan hati kita dari landasan syariatNya..Aamiin..

Seperti yang dijanjikan..sedikit perkongsian yang nak dikongsikan berkaitan Zikir Malaikat ni..

Salah satu peristiwa yang tidak dapat saya lupakan sehingga ke hari ini..ketika mana dalam perjalanan pergi ke tempat program. Perjalanan ke sana memakan masa hampir setengah jam, namun disebabkan hujan yang turun pada hari kejadian, perjalanan untuk sampai ke tempat tersebut memakan masa hampir Satu Jam..

Biasanya untuk kesana saya akan lalu jalan dalam coz lebih selamat dari kenderaan besar (lori kontena, bas dan yang seangkatan dengannya). Namun cuaca hujan pada hari tersebut menyebabkan saya bersama rakan mengambil keputusan untuk lalu jalan luar sahaja..lagi pula kami bertolak lepas asar. Diringkaskan cerita, lebih kurang 5 minit lagi nak sampai ke tempat yang nak dituju motor saya buat hal..Allaahuakbar!!..ada skru yang tertanggal semasa dalam perjalanan menyebabkan besi dekat tayar motor belakang terjatuh. Ditakdirkan Allah kejadian ni  berlaku elok je bersebelahan dengan kedai makan dan kebetulan orang yang pandai baiki moto ada disitu. Tidak dapat saya bayangkan andai kejadian ini berlaku ketika saya melalui jalan luar yang sering kenderaan besar berada dibelakang saya..hati saya sebak, memikirkan Ya Rahman syukur kau masih memberi ruang pada hambaMu untuk menyucikan diri dari noda sebelum bertemu denganMU..

Ada lagi beberapa peristiwa kecil yang lain...yang tu tak pe lah...biar ia tersimpan dalam memori ingatan saya..



No comments:

Post a Comment

www.tips-fb.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Motivasi