dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani

09 February, 2010

BoNet KerEtA Mu..TidAk TutUP RapAt RuPANya...

salam, kepada semua rakan2..macam mana hari anda sekarang??ceria atau tidak?aku mendoakan agar korang dapat menjalankan hari korang dengan perkara2 yang berfaedah..ingat setiap hari detik dan saat kita akan ditanya oleh Pencipta kita, apa yang kita lakukan..sekiranya dengan perkara yang baik, alhamdulillah, tp klau sebaliknya?? renung2kan... Ya Allah, simpanglah dan hindarkanlah aku dari perbuatan yang keji dan mungkar..

baiklah hari ini aku ingin kongsikn apa yang aku lakukan ari nie..hari ini aku tidak ada kelas,nk pergi ke ptsl terlalu malas, hehehhehe,apa nk jadi kn..so aku banyak abiskan masa di bilik untuk settelkan projek Ilmiah..alhamdulillah,separuh jugak yang dapat aku settelkan.. bersyukur ke hadirat Ilahi..tp agak kepenatan jgk, sebab aku mengambil masa yang lama untuk aku settelkan..harap2 selepas raya cina nie, aku dah settelkan semuanya..kita merancang tp Allah yang akan menentukannya.. Insya-Allah..apa yang penting!!! ketekunan untuk melakukannya..

tepat pukul 5ptg, kwn aku nama samarannya Mariam, tp aku panggil k.yam sbb usianya lebih sedikit dariku 1 tahun.. dari kolej Datuk Onn, datang untuk mengajak aku temannya pergi pasar malam. kebetulan aku baru abis lakukan keja..so, aku pun ikut, nk relax2 sikit minda,,tambah pula tidak menjamah apa pun dari pagi td..so, aku pergi la..


apabila masuk je di dalam kereta, dia memberitahu masalahnya..keretanya tidak boleh nak lock..disebabkan..ada diantara 4 pintu keretanya tidak tutup dengan rapat. aku memberi cadangan agar tutup pintu semula dengan kuat..ttp yang menjadi masalahnya still merah ditempat anak panah kereta yg menandakan pintu kereta tidak rapat...masalah2...hehehe..

beliau tidak tahu hendak lakukan macam mana, so, aku mengajak dia pergi tempat servis produa untuk tanyakan hal ini.. mula tu ingt nak pergi beli dulu mkanan..tp bila nk kluar dari kereta rasa takut plak..sebab pintu kereta xberkunci..so, dia mengambil keputusan untuk cal adiknya yui..hehehehe..btol ke k.yam nama manja adik ko nie..hehehehe..sory la klau silap..

apabila cal adik dia nie, n bagi tau masalah yang dihadapi..adiknya bertanya bonet kereta kot yang xtutup rapat..cuba ko tgok blik..hehehehe..akhirnya beliau pun pergi melihatnya dibelakang..JENG2!!!!!!!!! hahahahahhaa....rupa2nya bonet belakang yang tidak tutup rapat..nasib baik masa kitaorang naik,xterbuka belakang tu..klau x,malu betol...hehehehhehe..
nasib baik xg trus kt servis tu,klau tidak buat malu je...btol x k.yam..ingtkan hanya melibatkan pintu je..tidak termasuk bonet..hehehe.lain kali periksa bonet sama ek..hehehe..bukan pintu kereta saja tau.

P/S: tu la kisah yang aku nk cerita kt korang..apa2 pun aku nk pesan g mana2 periksa dulu apa yg tidak kena...semoga dengan kejadian ini dapat memberi peringatan kepada pemandu yang lain..tiba2 je bonet terbuka luas....hehehehe..gara2 xtutup rapat..hehehheh..sbb tu la xbleh nk lock kereta..k.yam moga succes..:-)



7 comments:

  1. hahahaa...
    adoii sehaaa......awat hang g cite psl bonet xttp rapat..hihi..malu2....
    pape pon thnx ea seha sbb sudi teman td..klu xde ko gelabah jugak aku..
    hehhee....

    ReplyDelete
  2. seha, lg satu...
    adik aku AYOI...YUI tu member kite la..hihihi

    ReplyDelete
  3. haahahhaa..xpe la k.yam..bila lg...hehehehe..ye ke,,ayoi hehehehe,,sory la yui..heheheheh

    ReplyDelete
  4. hahahahaha.............


    klakar la seha. kak yam... kak yam...
    ko ni.. ada2 je erk? pastu, sejak bila yui jadi adik kak yam??? aku nk jadi adik kak yam jugak la kalau cam tu. blh x kak yam?

    ReplyDelete
  5. asma...
    mestila boleh...ko kn adek aku yg 'rajin' bercakap..hhihi...klu xde ko rase sunyi je hidup aku ni asma...hehe

    ReplyDelete
  6. kak Yam.. ko puji ke kritik ni? confius aku....

    aku bkn shj rajin bercakap malah rajin buat kerja. bak kata kawan-kawan... aku ni rajin serba serbi. betul x? kalau ko gelak tu.. maknanya betul la.tp kalau muka ko poyo, maknanya lg betul. kan?? kan??? kan??? hehehe

    ReplyDelete
  7. huahuahua...
    ade2 je ko asma..yela, btol la tu..aku kasi ko can menang..kang nanges lak klu xbg nnt..huhu

    ReplyDelete

keINdAhAn TuHan