,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Sunday 14 July 2013

TANAH MELAYU HAK PUSAKA ORANG MELAYU


AKTA HARMONI GANTI AKTA HASUTAN MELINDUNGI 4 TUNGGAK UTAMA NEGARA..!

AMUKANMELAYU - Tuanku juga WAJIB menentang dan memusnahkan semua PENDERHAKA



AKTA HARMONI yang menggantikan AKTA HASUTAN tetap meletakkan 4 kriteria utama iaitu melindungi islam sebagai agama rasmi, raja berperlembagaan,hak bumiputra dan bahasa kebangsaan  sebagai PERKARA YANG TAK BOLEH DISENTUH !

jadi jika ini dijadikan 4 perkara status quo, agakan engkorang apa yang akan puak cinabeng dan oputunis lakukan ?

percayalah cakap aku, gerakan menghapuskan 4 perkara ini tetap akan berjalan dan berlangsung.

samada ianya dilakukan secara forum dan diskusi berlandaskan kepada platform hak asasi.

jadi apa perlu kita lakukan ?

sekiranya ada riak-riak untuk membalun, maka sewajarnya pihak kita sudah bersedia melakukan tindakan pre emptive. 

Nga Ko Ming - Persendakan ayat Al-Quran

bagi aku sepatutnya 4 perkara tersebut bukan sahaja perlu dipertahan , malah ianya perlu diperhalusi dari segi skop akta ini melingkupi setiap aspek 'serangan' yang boleh didefinisikan sebagai melanggar  akta harmoni..
sebagai contoh, jika nga kor ming menggunakan ayat quran tunggang tebalik, adakah ianya akan menjurus terus kepada penghinaan terhadap agama islam ?

jika karpal singh terus menerus mempertikaikan status malaysia negara islam atau sekular, adakah kenyataan benggali murtad ini boleh diletakkan dalam kriteria menghina agama islam dan menghina raja melayu yang punyai kuasa terhadap agama islam ?
AMUKANMELAYU - Adakah nasib kita akan jadi begini?

Satu lagi contoh, sekiranya Nizar memberikan hak tanah 999 tahun kepada cinabeng, adakah ianya termaktub dengan kesalahan melanggar hak istimewa bumiputra ?

Kerajaan wajib paham, serangan luar biasa pihak cinabeng dan oputunis sebenarnya melingkupi kepelbagaian aspek serangan..

Ada yang terus, ada yang berkias, ada yang menempelak.

namewee menjadikan bikinan video menghina azan suboh sebagai ide demokrasi dan kreativiti. 

soalan aku, adakah perbuatan di atas boleh didefinisikan sebagai perbuatan menghina agama islam..? adakah ianya termaktub dalam penggubalan akta harmoni nanti ..

korang lihat, ini adalah contoh serangan pernah berlaku dan telah berlaku di malaysia. aku berikan 4 contoh ini sebagai bahan perbandingan mudah.

umat islam nak tengok kerajaan memperincikan contoh kesalahan yang boleh diletakkan dalam kasus akta harmoni.

mohon kerajaan bukan sekadar menggubal akta, tapi wajib memperincikan setiap detail yang akhirnya boleh menyekat otak mereka mereka yang cuba menyerang 4 perkara di atas..

akta harmoni ini jelas mempertahankan 4 tunggak utama sistem raja berperlembagaan..

serius aku cakap, tukarlah apa akta sekalipun ianya takkan memberi impak dan dianggap lelucon sekiranya kegarangan zahid yang makin ditakuti oleh puak cinabeng ini digagalkan dengan GHANI PATAIL MASIH LAGI TIDAK DIBERIKAN GELARAN BARU  IAITU  MANTAN PEGUAM NEGARA...

akta ini bagus, kalau nak lebih bagus tukar aje peguam negara. percayalah cakap aku, bangsa melayu akan lebih teguh dan yakin pada kerajaan sekiranya mereka mampu perhalusi dan perincikan setiap skop kesalahan lantas ianya akan menyekat serangan pelbagai sudut para pemusuh islam.

cantikkanlah ide akta ini. menteri kdn dah cantik, peguam negara tak cantik, perhalusi skop lagi cantik -


MELAYU AKAN TERUS BERKORBAN, MALAH AKAN TERUS MEMPERHAMBAKAN DIRI KERANA SAYANGKAN NEGARA INI.

Sunday, July 14, 2013
CINA BUAT APA PUN TAK MENGAPA
 


Kekangan terhadap orang Melayu untuk bangkit melawan penganiayaan serta kezaliman yang dilakukan oleh chinabeng bahkan thambi-thambi dilihat semakin tidak terkawal. Mungkin kerana sudah terlampau lama orang Melayu-Bumiputera bersabar, manakala kaum pendatang pula semakin bermaharajalela bahkan dengan angkuh dan sombong menyatakan bahawa Melayu tidak ada bangsa dan bangsa Melayu itu adalah fiksyen semata-mata.

Sebahagian besar Melayu yang mulai tidak senang dengan tindak-tanduk chinabeng dan thambi mulai muncul dan bersuara dengan lantang tanpa menghiraukan permintaan daripada para pemimpin negara yang masih beranggapan mereka mampu mengawal dan terus menekan orang Melayu-Bumiputera agar terus bersabar serta berkorban. Manakala sebahagian lagi Melayu-Bumiputera memilih untuk mengikut chinabeng dan thambi dengan harapan, mereka akan dapat sedikit habuan serta pujian daripada kaum pendatang itu.

Sudah terlalu banyak pengorbanan yang dilakukan oleh Melayu-Bumiputera untuk negara ini. Terlalu besar dan tidak mungkin dapat dibalas walaupun seluruh kaum chinabeng dan thambi menggunakan semua dan segala-gala kekayaan mahupun kederat yang mereka ada untuk menebusnya daripada Melayu-Bumiputera.

Namun segala macam pengorbanan tersebut langsung tidak dihargai, bahkan Melayu-Bumiputera dipandang dan dianggap pula sebagai golongan bodoh yang oleh diperbodoh-bodohkan bersandarkan kepada CERITA DONGENG kononnya Melayu-Bumiputera adalah pendatang di tanah ini. Kononnya, Melayu, Kadazan, Dusun, Iban, Melanau, dan sebagainya, tidak mempunyai hak yang lebih besar berbanding mereka kerana leluhur etnik dan sub etnik Melayu itu tidak tulen seperti mereka.

Anehnya, kerana terlampau percaya dengan mengambil dan menjaga hati cinabeng, negara ini akan lebih aman damai, pimpinan negara, termasuklah Melayu-Bumiputera pembangkang juga menggunakan kesempatan untuk menuntut Melayu-Bumiputera sentiasa beralah dan sentiasa rasa bersalah.

Dek kerana itulah, apabila pembangunan hendak dilakukan yang melibatkan tanah, yang perlu berkorban menyerahkan tanah mereka adalah Melayu-Bumiputera. Ambil sahaja contoh terbaik Kampung Sungai Terentang di Rawang yang merupakan perkampungan setinggan di atas tanah milik TNB.

16 keluarga Cinabeng yang tinggal secara haram di atas tanah milik TNB itu, setelah dua kali kalah di mahkamah, akhirnya berjaya menggunakan pengaruh politik daripada DAP untuk membenarkan mereka terus tinggal di situ, manakala pembinaan dua menara talian kabel TNB pula dipindahkan ke atas tanah lot Melayu. Bahkan turut melalui rumah-rumah teres milik orang Melayu.

Lebih 100 keluarga Melayu terpaksa berpindah dan keluar dari tanah mereka, manakala 16 keluarga Cinabeng berjaya duduk, kekal dan bermastautin di atas tanah milik TNB tanpa perlu risau mereka akan terhalau.


Perhatikan juga bagaimana Melayu terpaksa mengalah dalam soal perniagaan terutama sekali yang membabitkan gerai dan kecil-kecilan. Dalam contoh terbaru, di Bukit Bintang membabitkan bazar Ramadan yang sudah-sudah tentu hanya untuk Melayu, telah dituntut oleh Cinabeng dengan alasan, mereka juga berhak untuk berniaga di Bazar Ramadan.

Tidak banyak soal, si pemegang konsesi (seorang Melayu) telah menjualkan lot-lot perniagaan kepada Cinabeng dan Cinabeng-Cinabeng tersebut menggunakan taktik samseng untuk menakut-nakutkan dan menghalau Melayu keluar serta tidak berniaga di bazar Ramadan tersebut. Sedangkan di Petaling Street, jangankan berniaga di situ, melihat barang tanpa membeli pun akan diherdik dan ditengking oleh cinabeng-cinabeng.

Di Sabah dan Sarawak, kaum Bumiputera dianjing-anjingkan sahaja oleh puak-puak cinabeng. Mereka seringkali dilabelkan sebagai bangsa yang tidak tahu apa-apa, bodoh, jahil dan hanya perlu menerima tanpa perlu membantah.

Kalau disebutkan satu persatu, terlalu banyak contoh yang boleh diberikan.

Persoalannya sekarang, dalam kehangatan PRK DUN Kuala Besut, siapakah dari kalangan pemimpin sama ada mereka pembangkang mahupun kerajaan yang sanggup serta mahu mempertahankan Melayu-Bumiputera berbanding taktik yang digunakan setelah berdekad-dekad yang akhirnya menyaksikan Melayu-Bumiputera tidak ubah seperti najis anjing?