TERIMA KASIH KERANA BERKUNJUNG - SALAM PERJUANGAN


JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Sunday, January 31, 2010

Belum ada bayangan – Taib


Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud belum memberi sebarang bayangan mengenai kemungkinan pilihan raya negeri akan diadakan dalam masa terdekat ini.

Setiausaha Agung Barisan Nasional (BN) Sarawak, Dr. Stephen Rundi Utom berkata, setakat ini beliau belum dimaklumkan mengenai perkara itu kerana keputusan mengadakan pilihan raya hanya akan ditentukan oleh Ketua Menteri.

Beliau bagaimanapun menafikan andaian beberapa pihak yang mengatakan pilihan raya negeri akan diadakan dalam masa terdekat dan menyifatkannya lebih menjurus pada khabar angin semata-mata.

‘‘Saya andaikan ia diadakan lebih lewat berbanding apa yang kita jangkakan tetapi saya tidak boleh beritahu anda apa-apa,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri Mesyuarat Kabinet Negeri di Wisma Bapa Malaysia di sini semalam.

Baru-baru ini, Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Tan Sri Abd. Aziz Mohd. Yusof memberitahu, suruhanjaya itu telah menemui Abdul Taib untuk memaklumkan supaya badan tersebut diberi tempoh notis secukupnya bagi membuat persiapan menghadapi pilihan raya negeri itu.

Kali terakhir Sarawak mengadakan pilihan raya negeri ialah pada 20 Mei 2006 selepas Dewan Undangan Negeri (DUN) dibubarkan pada 24 April 2006.

Sarawak mempunyai 71 DUN dengan BN menguasai majoritinya dan sembilan kerusi dimenangi oleh pembangkang pada pilihan raya negeri sebelum ini.

No comments: