Thursday, September 12, 2013

Kebocoran kedai YG/1 & YG/3 Blok F

Pihak pengurusan telah menerima aduan dari penyewa kedai (FULLY SHOP) unit no. YG/3 pada 11:15pagi dan siasatan dilakukan segera dan hasil siasatan pihak penyelenggara bangunan mendapati bahawa terdapat paip milik rumah Y4/1-B telah bocor dalam sumbox.

Pemilik kedai YG/3 Mdm Wong juga telah menghubungi pihak pengurusan JMB dan Pihak pengurusan telahpun menjelaskan keadaan tersebut.

Pemilik rumah Y4/1-B telah dimaklumkan dan kerja-kerja pembaikan akan dilakukan oleh beliau sendiri pada waktu petang. Berikut adalah gambar disertakan sebagai rujukan.


Unit kedai YG/3 Blok F


Sebaik sahaja pihak penyelenggara memasuki kedai tersebut, kelihatan lantai telahpun basah


Pada siling kedai tersebut juga kelihatan kesan air yang teruk. Ianya adalah kesan kebocoran lantai dari unit rumah di atas iaitu Y1/3-B dan kesan baru iaitu kebocoran dari paip dalaman yang baru bocor dari rumah Y4/1-B.





Gambar di atas pula adalah gambaran dinding dibahagian kaunter pembayaran kelihatan basah


Pihak penyelenggar juga hadir untuk menyiasa kedai di sebelah iaitu unit YG/1


Keadaan dalaman kedai tersebut 



Kesan di dinding juga kelihatan


Gambar di atas diambil di dalam unit rumah Y1/3-B. Bahagian singki dapur juga didapati telah mengalami kebocoran dan penghuni telahpun dimaklumkan agar melakukan pembaikan dengan segera kerana kesannya boleh dilihat di dalam siling kedai unit YG/3

Kerjasama pihak pemilik amat dihargai dalam menjaga keharmonian penduduk setempat

No comments:

Post a Comment