Thursday 28 June 2012

Selamat Tinggal (UITM) Segamat

Selamat tinggal segamat itu yang boleh aku cakap. Akhirnya aku telah berjaya menamatkan pengajian ku selama tiga tahun jurusan fakulti pengurusan maklumat di kampus segamat johor. Selama tiga tahun di segamat telah mengajar aku banyak erti kehidupan sebagai seorang mahasiswa uitm. Selama menetap tiga tahun di segamat semata-mata untuk menamatkan pengajian ku aku dalam jurusan fakulti pengurusan maklumat telah memberi aku satu bentuk pengatahuan baru tentang selok-belok pengurusan ku ini. Bak kata pepatah telah menjadi sebagai darah daging dan mengalir di dalam darah.

Selama tiga tahun di segamat juga aku telah memperolehi ramai teman dan sahabat handai. Tetapi ia tidak berkekalan lama aku terpaksa meniggalkan mereka semua kerana sebahagian dari mereka tidak mengambil jurusan yang sama seperti yang diambil oleh aku di peringkat ijazah. Walaupun jurusan yang diambil berada di segamat tetapi aku tetap nekad nak tinggal kat uitm shah alam sebab biasalah alasan dengan lagu lama rumah dekat. So setiap hari sabtu dan ahad boleh lah aku pulang ke rumah untuk bersama dengan ahli keluarga ku. Lagipun maklumlah dekat shah alam macam-macam ada berbeza dengan di segamat yang ada cuma burger segamat.

Kenapa aku cakap aku bakal tidak menjejakkan kaki lagi ke segamat kerana mudah sahaja. Baru-baru ni aku baru balik dari segamat untuk buat clearance (27.6.2012) setelah selesai buat clearance maka selesai lah tugas aku di uitm di kampus segamat. So tiadalah lah lagi urusan aku di segamat. Faktor lain pula walaupun di segamat terdapat jurusan yang dimintak oleh aku iaitu jurusan fakulti pengurusan rekod tapi aku pasti aku akan dapat kat uitm shah alam bukannya segamat sebab rumah aku kat shah alam. Dah confirm-confirm pihak pengurusan universiti akan letak aku kat shah alam. Jadi kemungkinan aku tidak akan menjejakkan kaki lagi ke uitm segamat mungkin atas-atas sebab tertentu baru aku menjejakkan kaki.

Apa-pun yang aku nak cakap dan tulis kat dalam blog ni selamat tinggal UITM SEGAMAT. Selamat tinggal juga kepada teman-teman seperjuangan aku semasa menuntut di uitm segamat. Tak lupa juga diucapkan kepada para pensyarah yang telah banyak berkongsi ilmu pengatahuan dan membantu kami para pelajar sehingga berjaya menamatkan pengajian hingga akhir dalam jurusan fakulti pengurusan maklumat.


 
Selamat tinggal UITM Segamat

No comments:

Post a Comment