Monday, August 9, 2010

KEGIATAN MAKSIAT MERATA...TU BELUM DIKIRA YANG TAK DAPAT DIKESAN...TIDAKKAH MAU LAGI HUKUM ALLAH...BANYAK TEORI DIKELUARKAN...PENCERAMAH BERCAKAP BEGITU YAKIN/RASIONAL TEORINYA...TANPA MENYEBUT KEPENTINGAN HUKUM ALLAH...MACAM IA LEBIH PANDAI DARI ALLAH....

Menari sambil bergomol

Oleh Ahmad Shahrul Nizam Muhammad

2010/08/09

KUALA LUMPUR: Tarian poco-poco kini popular sebagai aktiviti senaman, namun di sebuah pusat hiburan di Taman Melawati, dekat sini, gerak tari berasal dari Indonesia itu dieksploitasi dengan unsur berahi untuk memancing pengunjung.
Sekumpulan penari wanita warga Indonesia bukan saja berpakaian seksi dan mempersembahkan aksi tarian separuh lucah, malah bahagian tertentu tubuh mereka boleh dipegang serta diraba pengunjung.

Selepas lebih enam bulan beroperasi dan mendapat sambutan hangat di kalangan penduduk sekitar yang majoritinya Melayu, kegiatan sumbang pusat hiburan itu terbongkar hasil serbuan lebih 10 penguat kuasa Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) diketuai Penolong Pengarah Perancangan dan Strategik, Shahrom Maarop, kira-kira jam 1 pagi 4 Ogos lalu.

Shahrom berkata, serbuan itu dilakukan ketika pusat hiburan itu menganjurkan malam persembahan istimewa ‘ladies night’ atau malam wanita dengan pengunjung wanita diberi kemasukan percuma.

Menurutnya, serbuan dibuat selepas pihaknya mendapat maklumat berkaitan pusat hiburan itu menjadi tumpuan umat Islam meneguk minuman keras secara terbuka dan melakukan maksiat.

“Ketika serbuan, sekumpulan sembilan penari poco-poco warga Indonesia membuat persembahan. Mereka berpakaian seksi hingga menampakkan payu dara dan menari penuh ghairah sambil membiarkan tubuh diraba pelanggan lelaki.

“Cahaya samar-samar di pusat hiburan itu menimbulkan suasana ghairah dengan sebahagian besar pengunjung khayal melayan nafsu selepas meneguk minuman keras,” katanya ketika dihubungi.

Shahrom berkata, disebabkan sebahagian besar pengunjung pusat hiburan itu mabuk atau khayal pihaknya terpaksa membuat pengumuman terbuka bagi menyedarkan mereka.

Lebih mengaibkan, katanya, segelintir pengunjung wanita di pusat hiburan itu tanpa segan silu cuba menggoda anggota penguat kuasa Jais selepas masing-masing khayal akibat minum minuman keras.

“Kami difahamkan, penari poco-poco warga Indonesia yang membuat persembahan di situ pada setiap malam diupah khas pemilik pusat hiburan itu yang bukan beragama Islam.

“Tugas mereka bukan sekadar menari, tapi lebih penting, mereka sedia untuk diraba serta digomol pelanggan lelaki dan itu yang menjadi tarikan utama,” katanya.

Menurutnya, ketika disoal siasat pengurus pusat hiburan itu mendakwa premisnya tidak pernah dikenakan sebarang tindakan oleh mana-mana pihak berkuasa walaupun beroperasi lebih enam bulan di kawasan penempatan masyarakat Melayu itu.

Shahrom berkata, siasatan mendapati, ada ruang khas untuk ‘pengunjung istimewa’ memuaskan nafsu mereka, tetapi tidak beroperasi ketika serbuan.

“Hasil serbuan itu, Jais menahan sembilan pelanggan lelaki dan 13 wanita termasuk penari poco-poco selepas ujian ke atas mereka menunjukkan mereka positif mengambil minuman beralkohol. Mereka yang berusia 22 hingga 35 tahun kini disiasat mengikut Seksyen 18 (1), Enakmen Jenayah Syariah Selangor,” katanya.

Selain itu, katanya, 31 pelanggan beragama Islam lain diberikan bimbingan kaunseling susulan perbuatan mereka di pusat hiburan terbabit.

Shahrom berkata, Jais juga mendapatkan kerjasama Majlis Perbandaran Ampang Jaya (MPAJ) supaya memberi amaran kepada pemilik pusat hiburan itu supaya tidak membenarkan pelanggan beragama Islam memasukinya bagi mengelakkan ia menjadi sarang arak dan maksiat.



Terperangkap di rumah urut

Oleh Ahmad Tajol Ansar Ibrahim

2010/08/09

KUALA LUMPUR: Seorang lelaki yang paling dikehendaki polis kerana terbabit kes samun di Kuala Pilah, Negeri Sembilan terkedu apabila ditahan ketika berurut di sebuah pusat refleksologi di Seri Kembangan di sini, malam kelmarin.
TAHAN...wanita warga Thailand yang ditahan dalam operasi, kelmarin.
TAHAN...wanita warga Thailand yang ditahan dalam operasi, kelmarin.
Serbuan kali kedua kira-kira jam 12.30 tengah malam menyaksikan polis menahan tujuh wanita warga Thailand dan seorang pondan.
Lelaki berusia 30-an itu gagal meloloskan diri kerana pusat terbabit dikepung sepasukan anggota dari Bahagian Siasatan Jenayah Kongsi Gelap, Perjudian dan Maksiat (D7) Bukit Aman.

Jurucakap polis berkata, serbuan dilakukan berdasarkan maklumat awam selain risikan pihaknya.

Katanya, hasil pemeriksaan, tujuh wanita warga Thailand dipercayai tukang urut di pusat terbabit ditahan bersama seorang pondan.

“Polis turut menahan seorang lelaki berusia 30-an yang dipercayai terbabit jenayah.

“Hasil pemeriksaan identiti terhadap lelaki itu, suspek didapati antara penjenayah yang paling dikehendaki polis Negeri Sembilan bagi samun berkumpulan bersenjata,” katanya.

Beliau berkata, kondom terpakai yang ditemui dalam bilik mengurut membuktikan berlaku kegiatan tidak bermoral.

“Siasatan lanjut ke atas semua wanita asing terbabit mendapati mereka memasuki negara ini menggunakan pas lawatan sosial.

“Pemilik pusat refleksologi terbabit turut ditahan. Semua mereka dibawa ke balai polis berhampiran bagi proses dokumentasi dan siasatan lanjut,” katanya.





2 pelajar senasib

Oleh Khairulmizan Yahya

2010/08/09

BERA: Dua pelajar perempuan dari sebuah sekolah di Kemayan, di sini, menanggung nasib yang sama apabila menjadi mangsa rogol teman lelaki masing-masing sejak setahun lalu sebelum mereka membuat laporan polis, Jumaat lalu.
Gadis terbabit bersekolah di tingkatan empat di sekolah berkenaan dikatakan berkenalan dengan teman lelaki masing-masing yang tinggal berdekatan rumah mereka di sekitar Kemayan.
Ketua Polis Daerah, Deputi Superintendan Mohd Zahid Mohd Noor, berkata mangsa dipercayai sudah beberapa kali melakukan hubungan seks dengan teman lelaki masing-masing dalam tempoh setahun sebelum perkara itu diketahui keluarga mereka.

“Berikutan itu, keluarga mangsa kemudian membuat laporan polis berhubung perkara itu dan susulan laporan yang dibuat, dua lelaki berusia 20 dan 21 tahun dipercayai teman lelaki gadis berkenaan ditahan untuk siasatan lanjut.

“Kami akan menghantar kertas siasatan kepada pihak pendakwaraya pada Selasa ini bagi memohon tempoh tahanan reman terhadap kedua suspek berkenaan,” katanya ketika dihubungi, di sini, semalam.

Katanya, siasatan kes berkenaan masih dilakukan mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana melakukan kesalahan rogol yang boleh membawa hukuman penjara dan sebat jika sabit kesalahan.

Mohd Zahid turut menasihatkan kepada gadis bawah umur atau yang masih bersekolah supaya berhati-hati dan tidak mudah terjerat dengan janji manis teman lelaki sehingga boleh terjebak dalam masalah seumpama itu.





Habuan nafsu kekasih, 6 rakan



2010/08/09

GERIK: Berang melihat rakaman aksi seksnya tersebar melalui telefon bimbit, seorang remaja perempuan berusia 16 tahun membuat laporan polis mengatakan dirinya bukan saja menjadi mangsa rogol teman lelakinya, malah turut dijadikan ‘habuan’ enam lagi rakan suspek.
Dalam laporan dibuat di Balai Polis Lenggong pada 4 Ogos lalu, mangsa berkata kejadian berlaku selepas dia mengikut teman lelakinya keluar bersiar-siar menaiki motosikal pada lewat malam Jun lalu.
Ketua Polis Gerik, Superintendan Mahad Nor Abdullah berkata, mangsa yang berasal dari Lenggong, mendakwa dia bukan saja ditipu teman lelakinya yang berjanji mahu menjaganya daripada dinodai tapi sebaliknya ‘menghadiahkannya’ kepada enam lagi rakan suspek.

Menurutnya, sebelum kejadian mangsa mengikut teman lelakinya bersiar-siar dengan motosikal dan selepas lewat malam, mangsa tidak dihantar pulang ke rumah seperti dijanjikan sebaliknya dibawa ke sebuah rumah di Kampung Banggol Belimbing di Lenggong.

“Sebaik tiba, mangsa mendapati enam rakan teman lelakinya berusia antara 16 hingga 30 tahun berada di rumah berkenaan. Mangsa mendakwa dia diseret ke dalam bilik sebelum dirogol teman lelakinya diikuti enam lagi rakan suspek dengan seorang daripada mereka merakamkan aksi ranjang itu menggunakan telefon bimbit.

“Mangsa mendakwa cuba melawan dan menendang lelaki yang merakamkan aksi seks mereka tetapi dikasari dan tidak mampu berbuat apa-apa serta hanya merelakan dirinya diperlakukan sedemikian,” katanya.

Rakaman aksi seks selama kira-kira tiga minit itu kini tersebar di kalangan orang ramai di daerah itu dan turut dilihat sendiri mangsa menyebabkan mangsa malu serta berang sebelum membuat laporan polis di Balai Polis Lenggong pada 4 Ogos lalu.

"Mangsa yang sudah tidak bersekolah kini trauma kerana aksi seksnya turut tersebar sehingga kepada rakan-rakan terdekat dan ahli keluarganya.

"Sebaik menerima laporan daripada mangsa, polis menjalankan operasi dan berjaya menahan lima daripada suspek yang disyaki terbabit dalam kejadian itu di beberapa lokasi di Lenggong pada 5 Ogos lalu. “Kelima-lima suspek kini direman sehingga 11 Ogos ini dan kami juga berjaya merampas rakaman asal aksi seks terbabit daripada salah seorang suspek untuk dijadikan bahan bukti,” katanya.

Menurutnya, dua lagi suspek berjaya melarikan diri namun pihaknya yakin dapat menahan mereka dalam tempoh terdekat ini kerana identiti kedua-duanya sudah dikenalpasti.

Mahad berkata, mangsa sudah dihantar ke Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) di Ipoh dan doktor mengesahkan dia dirogol beramai-rama.

“Kes akan disiasat di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan atas kesalahan rogol dan kini masih lagi dalam siasatan,” katanya.


10 pelacur warga asing ditahan

KUALA LUMPUR - Seramai 10 wanita asing yang menjalankan aktiviti pelacuran ditahan di sebuah premis yang berselindung di sebalik pusat kecantikan di Jalan Kuchai Lama di sini kelmarin.

Ketua Operasi Bahagian Kongsi Gelap, Judi dan Maksiat (D7) Bukit Aman, ASP Khairi Anuar Rusli berkata, dalam serbuan kira-kira jam 10 malam, yang disertai dua pegawai dan 11 anggota itu, polis turut menahan sembilan pelanggan dan seorang penjaga premis warga China.

“Hasil risikan selama dua hari itu, kita dapati premis berkenaan bukan sahaja menjalankan rawatan kecantikan dan spa tetapi turut menawarkan khidmat seks,” katanya kepada media selepas serbuan itu.

Khairi Anuar berkata, semua wanita yang ditahan itu berumur antara 20 dan 30 tahun, manakala pelanggan premis terdiri daripada lelaki tempatan, berumur antara 20 dan 40 tahun.

“Wanita asing dari beberapa negara ini menyalahgunakan pas lawatan sosial mereka dan dua daripada mereka tidak mempunyai dokumen pengenalan diri,” katanya.

Menurutnya, premis yang beroperasi selama setahun itu juga tidak mempunyai lesen perniagaan dan operasinya bermula jam 12 tengah hari sehingga jam 1 pagi.

“Caj RM80 dikenakan kepada setiap pelanggan yang menginginkan oral seks dan RM150 untuk khidmat seks. Pelacur-pelacur ini juga perlu berbogel ketika menjalankan rawatan urutan kepada pelanggan premis,” katanya. - Bernama


NI AKAN JADI IKUTAN PULA




DUNIA


Filem lucah 3-D pertama di dunia

HONG KONG – Satu kumpulan pembikin filem Hong Kong mula melakukan penggambaran apa yang didakwa mereka sebagai filem lucah tiga dimensi (3-D) pertama di dunia, lapor akhbar Sunday Morning semalam.
Filem itu yang berjudul 3-D Sex and Zen: Extreme Ecstasy melibatkan kos sebanyak AS$3.2 juta (RM10 juta) dan dijangka ditayangkan pada Mei depan.
Menurut akhbar itu, filem itu akan dibintangi pelakon wanita filem lucah, Yukiko Suo dan Saori Hara.
Penerbit filam itu, Stephen Shiu mengakui bahawa tapisan akan menghalang tayangan filem tersebut di tanah besar China.
“Namun, kami kini semakin berurusan dengan beberapa pasaran termasuk Jepun, Korea Selatan, negara-negara di Asia Tenggara dan beberapa rangkaian televisyen berbayar di Hong Kong,” katanya. – AFP

No comments:

Post a Comment