Jumaat, 7 September 2012

Malaysia Lawan Vietnam 11 September ini.




Ketika saingan Piala Malaysia 2012 semakin hangat diperkatakan , skuad Harimau Malaya akan kembali turun padang bagi aksi persahabatan antarabangsa menentang pasukan Vietnam pada 11 September 2012 di Stadium Shah Alam, Selangor.


Malaysia yang berada di ranking 156 dunia pasti akan menggunakan perlawanan ini untuk memperbaiki ranking dunia serta mengetahui tahap permainan pasukan Vietnam,pasukan yang berada di ranking 146 dunia.


Kali terakhir mereka bertemu pada perlawanan separuh akhir Piala AFF Suzuki 2010 yang menyaksikan skuad Harimau Malaya menang agregat 2 - 0 yang menyaksikan skuad Malaysia muncul juara Piala AFF buat kali pertama pada kejohanan tersebut.



Rabu
15 Dis
2010
Separuh
Akhir
Pertama
Bukit Jalil Stadium - Kuala Lumpur, Malaysia

Safee 61', 80'
2 - 0
Match report
Sabtu
18 Dis
2010
Separuh
Akhir
Kedua
My Dinh
Stadium -
Hanoi,
Vietnam

Vietnam
0 - 0
Match report
(0 - 2 agg)
Malaysia




Pada saingan Piala AFF Suzuki 2012, Malaysia selaku juara bertahan akan bersaing bersama Indonesia, Singapura serta naib juara pusingan kelayakkan kejohanan manakala Vietnam akan bersaing bersama Thailand, Filipina serta juara pusingan kelayakkan kejohanan.



Berita-berita dari surat khabar Malaysia menjelang perlawanan persahabatan antarabangsa di antara Malaysia menentang Vietnam pada 'link' di bawah :

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Soccer Ball