Friday 12 December 2014

PENGALAMAN

Assalamualaikum semua, ini adalah pertama kali saya mencuba buat blog, jadi minta tunjuk ajar daripada semua pembaca.
Tujuan asal membuat blog ini adalah untuk berkongsi pengalaman saya menggunakan minyak hitam JTX 1000.
Saya sangat menjaga kualiti minyak hitam untuk kenderaan saya disebabkan banyak faktor. Antaranya ialah kerana keadaan kerja saya yang selalu travelling jadi memerlukan minyak hitam yang berkualiti bagi menjaga jangka hayat kenderaan. Pelbagai minyak hitam yang saya pernah pakai iaitu Castrol Magnetic, Shell v7, Motul, Q8, Miller, Penzoil dan macam-macam lagi.
Pada awalnya entah macam mana di wall Face Book saya muncul cerita pasal minyak JTX, jadi sejak itu saya mencari maklumat di internet. Macam-macam yang saya baca sehinggakan komen yang negatif mengenai minyak ini jugak saya jumpa, entahla yang negative itu adalah berbentuk fitnah atau sebaliknya.
Daripada apa yang saya cari terdetik minat saya apabila saya jumpa bermacam-macam jenis kereta, motor yang pakai minyak ini. Dari yang kenderaan biasa sehingga kereta mewah, sport dan driff…wah! Ini sangat menarik!!.







Itu satu hal, satu lagi saya betul-betul tertarik dengan demo yang di buat oleh peniaga minyak JTX ni yang menggunakan sejenis alat ujian keberkesanan minyak enjin.
Daripada maklumat yang saya dapat itu jadi saya mencuba pada motorsikal saya Yamaha LC 135, memang terasa perbezaannya.
Kebetulan seminggu kemudian saya nak balik kampung, jadi sekali lagi saya membeli minyak JTX ini untuk kereta kesayangan saya Toyota Wish. Memang macam tidak percaya kerana minyak ini berjaya buat saya memukau kerana prestasinya memang lain dari yang lain, lebih-lebih lagi perjalanan saya yang jauh ketika balik kampung, asyik nak memotong jer, minyak save dan enjin senyap.



Setelah beberapa kali saya mencuba pada kenderaan saya jadi ambil keputusan untuk register sebagai peniaga bagi minyak ini. Jadi jika ada yang berminat nak mencuba minyak ini boleh la saya tolong belikan kerana stokis minyak ini dekat sahaja dengan rumah saya.
Ahmad JTX – 019 388 0698

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...