Ahlan Ya Hajj


Dua bulan kurang sehari, begitulah lamanya beliau meninggalkan tanah air ke tanah suci Makkah dan Madinah kerana menjadi tetamu Allah menunaikan rukun Islam yang kelima bersama isteri tercinta. Alhamdulillah, akhirnya beliau selamat kembali ke tanah air dan tiba di rumah pada 29 Dis 2009 jam 6 petang bertemu anak-anak dan saudara mara serta sahabat handai yang setia menanti.

Hari ini rabu, 30 Dis 2009 kira-kira jam 9.30 pagi saya berkesempatan menziarahi Tuan Haji Mohd Nasir B Hj samsuri di rumah beliau. Alhamdulillah beliau sihat cuma batuk-batuk sikit. Memang kebiasaannya begitulah. Banyak cerita dari pengalaman beliau yang diceritakan kepada saya semasa berada di sana. Katanya memang seronok dan kalau ada rezeki nak pergi lagi.

Apa yang menariknya ialah rombongan beliau mendapat tambahan 10 hari lebih dari biasa . Biasanya 43 hari termasuk 8 hari di Madinah, tatapi rombogan beliau selama 59 hari iaitu 50 hari di Makkah dan 9 hari di Madinah. Semoga beliau dan lain-lain jemaah haji mendapat haji yang mabrur hendaknya, Amin.

0 ulasan:

Halal Food

Blog ini tiada hak cipta terpelihara. Semua bahan-bahan dalam blog ini adalah bebas untuk dimuat turun, disiarkan semula, disalin, dicetak, diedar, dihebah dan sebagainya. Walaubagaimanapun adalah diharapkan agar dapat diberikan kredit kepada sumber bahan yang diambil itu. Semoga kita semua dapat memanfaatkan segala bahan dari blog ini.