Sabtu, 27 April 2019

Maksiat

Baik macam mana pun orang yang YANG TAK SOLAT... dia tetap ada masalah dgn Allah kerana tidak taat kepada perintah Allah maka dia dinamakan "fasiq.." ( perosak diri dgn dosa )

Baik macam mana pun seorang KAKI MAKSIAT dia tetap bermasalah dengan Allah kerana melakukan apa yang Allah larang maka dia dinamakan "Aashi"(org yg suka melakukan maksiat)

Baik macam mana pun seorang yang ZALIM itu dia tetap ada masalah dgn Allah kerana  dia tidak meletakkan sesuatu pada tempatnya.. maka dia dinamakan "Thoghi" (melampaui batas)

Baik macam mana pun seorang yang JAHIL AGAMA itu.. maka dia ada masalah dgn Allah kerana kejahilannya dia menentang kebenaran.. maka dinamakan dia "Safih"(bodoh  yang sombong)

Baik macam mana pun orang yang TOLAK ISLAM tetapi dia tetap bermasalah dgn Allah kerana tolak syariat Islam maka dinamakan "Aadi"(bermusuh dgn Allah)

Baik macam mana pun orang yg BEROTAK LIBERAL tetapi dia ada masalah dengan Allah kerana Islam bukan cara hidupnya.. maka dinamakan " Fajir" ( yang merosakkan diri dan orang lain)

MAKA SESIAPA SAHAJA YANG TAK MELETAKKAN ALLAH YANG PALING UTAMA DALAM HIDUPNYA.. DIA BUKANLAH BAIK.. KITA LIHAT PADA PANDANGAN ALLAH BUKAN PADA PANDANGAN MANUSIA...

(Gelaran gelaran ini semua ada dalam Al Quran kepada manusia yang bermasalah)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan