Tornado Melanda P.Pinang

Wednesday, November 17, 2010 0 comments

Apa yang anda saksikan ini adalah benar. Bukan diedit demi mencari publisiti murahan. "Tornado" telah melanda di Pulau Pinang. Malapetaka yang mustahil berlaku di kawasan luar Lingkaran Api Pasifik kini mungkin hanya sekadar teori semata-mata. Tornado ini muncul pada 15 November 2010 sekitar jam 6 petang. Adakah perkara yang berlaku ini adalah suatu petanda atau alamat buruk kepada penduduk Pulau Pinang? Sudahkah penduduk Pulau Pinang bersedia?

Pada 28 Oktober, Perlis juga telah dilanda tornado sehingga mengakibatkan kerosakan harta benda yang teruk. Sehingga kini (17 November 2010), tiada sebarang laporan media berkaitan kemunculan tornado di Malaysia. Adakah media di Malaysia tertido ketika tornado melanda negara kita? Ataupun pejam mata demi mengelakkan kebimbangan rakyat Malaysia? Walauapapun, kita semua patut tahu dan berwaspada dengan fenomena cuaca yang semakin tidak menentu.

Perlis telah menerima amaran taufan dan kemudiannya dilanda hujan tanpa henti sehingga banjir kilat. Adakah situasi ini turut akan berlaku di Pulau Pinang? 

Bala Allah semakin mendekati kita semua. Amaran demi amaran telah diberikan, namun kita masih lalai dan leka dengan nikmat dunia. Marilah sama-sama kita berdoa serta bermuhasabah diri agar mendapat keredhaan dari-Nya. Kiamat semakin dekat? Sama-samalah kita fikirkan.

-melayupulau-

0 comments:

Post a Comment

MP mengalu-alukan setiap pendapat/pandangan/komen yang bijaksana daripada para pembaca dan MP pastinya tidak akan bertanggungjawab diatas sebarang pendapat/pandangan/komen yang anda diberikan.

 

©Copyright 2011 Melayu Pulau | TNB