NUFFNANG

Friday 13 December 2013

Saifuddin Abdullah Cari Nama... NEW POLITICnya Membuatkan Dia Terus Bengong!

Saifuddin Abdullah Cari Nama... NEW POLITICnya Membuatkan Dia Terus Bengong!


Antara pemimpin UMNO yang terpinggir, tersingkir dan tidak dipedulikan oleh akar umbi lagi lantaran kerenahnya sendiri, ialah Saifuddin Abdullah. Saifuddin Abdullah merupakan bekas Ahli Parlimen Temerloh yang walaupun telah dinyatakan, dia tidak mempunyai sebarang peluang pada PRU13 lalu di Temerloh, tetap juga berdegil dan akhirnya UMNO-BN hilang satu kerusi selamat.

Sudah lama sebenarnya pemimpin 'buangan' dan 'hampas' ini tidak kedengaran suaranya. Hari ini, dia bagaikan mendapat satu idea untuk menaikkan namanya sendiri.

10 alasan yang diberikan oleh Kementerian Dalam Negeri berhubung kegiatan Timbalan Presiden PAS, Mat Sabu yang mengesahkan dia adalah penganut agama Syiah, telah digunakan oleh Saifuddin Abdullah yang sebelum ini juga cukup terkenal dengan politik liberal yang berpaksikan Anwar Ibrahim dengan jenama NEW POLITIC, untuk menunjukkan dia sangat hebat.

Kata Saifuddin Abdullah di dalam Twitternya, kekagumannya kepada Khomeini dan beberapa nama lain, tidak menjadikan dia Syiah, Yahudi, Kristian mahupun komunis.

Ternyata penolakan terhadap calon Parlimen Temerloh yang merupakan penyandang pada PRU13 oleh pengundi-pengundi di Temerloh, merupakan tindakan yang bijak. Biarpun terkenal dengan NEW POLITIC yang dibangga-banggakannya, Saifuddin tidak faham apa sebenarnya yang membuatkan Mat Sabu dipandang salah.

Kekaguman tidak menjadi satu kesalahan kepada sesiapa pun. Sesiapa pun boleh kagum dengan mana-mana individu. Yang menjadi kesalahan adalah AMALAN!

Takkanlah benda semudah itu pun, bekas Timbalan Menteri Pengajian Tinggi itu tidak cukup otak untuk memahaminya?

No comments: